Veel gestelde vragen & onderwerpen

Op deze pagina vind je het antwoord op de meest gestelde vragen over o.a. je bestelling, de eigenschappen van materialen,  en het plaatsen en bevestigen van geboorteborden. Heb je een andere vraag? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

 

Wanneer je de track en trace ontvangt?

Doorgaans ontvang je de track en trace op de dag/avond voor de bezorgdag. Omdat de drukker soms tot 1.00 uur door blijft produceren, kan het voorkomen dat de track en trace op de ochtend van de bezorgdag wordt vrijgegeven. Dit heeft te maken met het productieproces van onze drukker en de planning van de bezorger. Zodra de bestelling is ingepakt wordt deze aangemeld bij een bezorger. Het formaat van de bestelling, de gekozen levertijd en uw woonplaats bepalen welke bezorger de bestelling zal bezorgen. Zodra de bestelling is aangemeld bij een bezorger ontvang je per e-mail een track & trace. Omdat er soms enige tijd zit tussen het moment van aanmelden en daadwerkelijk inplannen van de bezorging, kan het enkele uren (soms zelfs een dag) duren voordat de track & trace aangeeft op welke dag en tijdstip de bestelling wordt bezorgd. DHL geeft dan de melding ‘Oops! We couldn’t find a shipment’. Geen zorgen, komt goed! Heb je toch nog vragen over de bezorging? Laat het ons dan weten, we helpen je graag.
 

Of het laten printen van een naam of andere tekst onder maatwerk valt?

Als je een naam of andere tekst laat printen valt de bestelling onder de noemer ‘maatwerk’. Hierbij geldt dat de aankoop definitief is nadat de betaling heeft plaatsgevonden. Voor deze producten gelden andere retourregels. Zie hiervoor onze retourvoorwaarden. Echter, als de bestelling nog niet in productie is genomen, kunnen wij de bestelling nog annuleren. Bel ons op 085 066 8997 als je wenst te annuleren, dan kunnen wij bepalen of de bestelling nog geannuleerd kan worden.
 

Hoe je een naam of andere tekst invult?

Als je je eigen tekst wilt laten printen vul je in het lege vak de gewenste tekst in. Let hierbij op dat de tekst die je invult letterlijk wordt overgenomen. Het gebruik van hoofdletters en leestekens, of het ontbreken ervan, wordt 1 op 1 overgenomen. Bijvoorbeeld: TeKSt! wordt TeKSt! Vul je geen tekst of naam in, dan wordt er ook geen tekst of naam op het product geprint. Als je geen naam of andere tekst invult, is de keuze voor een eventueel lettertype niet meer van belang voor de betreffende tekst. Happy Signs kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor door de klant foutief ingevulde teksten. Controleer daarom de ingevulde teksten goed voordat je de bestelling plaatst.
 

Of het kiezen van een kleur of formaat onder maatwerk valt?

Als je kiest uit de aangeboden kleuren of formaten betreft het geen maatwerk. Je hoeft dan geen extra kosten te betalen en geldt het retourrecht. Als de aangeboden opties niet voldoen en je ons verzoekt om een andere kleur, formaat of lettertype toe te passen, dan gelden de regels voor eigen ontwerp en maatwerk. Bij maatwerk ontvang je altijd eerst een prijsopgave.
 

Hoe een proefdruk werkt?

Indien je kiest voor een proefdruk ontvang je, nadat je de bestelling hebt geplaatst en betaald, binnen enkele uren per e-mail een digitale proefdruk. Houd er rekening mee dat de e-mail met proefdruk in de spamfilter terecht kan komen. We proberen er altijd voor te zorgen dat je zo snel mogelijk een proefdruk ontvangt, zodat de bestelling na akkoord dezelfde werkdag (maandag t/m vrijdag) nog naar de drukker kan. De proefdruk is een PNG bestand met een lagere resolutie. De proefdruk dient als voorbeeld voor het design dat je hebt gekozen en de specificaties die je hebt ingevuld (bijvoorbeeld: naam, geboortedatum, gewicht, lettertype, etc.). Je kan zonder extra kosten meerdere proefdrukken opvragen. Zodra het resultaat naar wens is en je per e-mail akkoord hebt gegeven, zullen wij het design laten drukken. Vanaf dan geldt de gekozen levertermijn. Zonder akkoord kunnen wij de bestelling niet doorgeven aan de drukker.
 

Hoe je een geboortebord in tuin plaatst & bevestigt?

De geboorteborden worden zonder paal en bevestigingsmateriaal geleverd. Het bevestigen van een geboortebord is niet moeilijk en kan op verschillende manieren. We geven je enkele tips voor het plaatsen en bevestigen van jouw geboortebord.
 

Hoe je een geboorte raambord bevestigt en verwijdert?

Geboorte raamborden worden geleverd met dubbelzijdige tape of zuignappen. Het geboorte raambord bevestig je aan de buitenkant van het raam. Tip: was je ruit voor een goede hechting. Het raambord hecht zeer goed aan de ruit. Het raambord moet namelijk hevige windvlagen kunnen weerstaan. Verwijder het raambord door de hoekjes van de flappen los te peuteren. Hierdoor komen de flappen los van het raam. TIP: opwarmen middels een haardroger helpt om het raambord gemakkelijker en zonder lijmresten van de ruit te verwijderen.
 

Hoe je een raamsticker op een ruit plakt?

Raamstickers plak je, afhankelijk van het type sticker, aan de binnen- of buitenkant van het raam.  Wij geven je enkele tips voor het plaatsen en bevestigen van jouw sticker. TIP: was je ruit voor een goede hechting.
 

Wat boorgaten zijn?

Indien je kiest voor het laten maken van boorgaten worden er, afhankelijk van de grootte van het bord, 2 tot 4 gaatjes van 6 tot 8 mm minstens 2,5 cm van de rand af geboord. Gaatjes laten boren valt onder maatwerk.
 

Hoe je kan kiezen uit verschillende afmetingen?

De borden worden in diverse formaten aangeboden. De uiteindelijke maatvoering kan enkele millimeters afwijken. Dit heeft te maken met het freesproces.
 

Wat maatwerk betekent?

Indien gewenst kunnen borden o.a. in een groter of kleiner formaat geleverd worden. Dit product valt dan onder ‘maatwerk’. Je kunt middels een e-mail een gewenst formaat aangeven. Het design wordt dan bij benadering in de gewenste formaten gewijzigd. Je ontvangt vooraf een prijsopgave en het product wordt pas na goedkeuring besteld. Gaatjes laten boren valt ook onder maatwerk.
 

Uit welke materialen je kan kiezen?

De borden worden in verschillende materialen geleverd. Het formaat en ontwerp van het bord kan bepalend zijn voor de materiaalkeuze. Onze borden worden geleverd in:

Forex®: is 5 mm dik en bestaat uit twee pvc platen met daartussen hard schuimrubber. Ideaal voor tijdelijk gebruik, maar gevoeliger voor harde windvlagen. Gedurende de herfst- en wintermaanden raden wij Dibond® aan.

Dibond®: is 3 mm dik en bestaat uit twee aluminium platen met daartussen een kunststof kern. Dibond® is ontzettend sterk, duurzaam en kan zonder problemen langere tijd buiten blijven staan. Dibond® is je beste keuze voor vaker en langdurig gebruik. Het bord gaat jarenlang mee.

Geborsteld aluminium (dibond): is uitzonderlijk licht, stevig en duurzaam. Het bestaat uit twee geborstelde aluminiumplaten met daartussen een harde kern. Doordat de aluminiumplaten met een staalborstel worden geborsteld, ontstaat een RVS look. Dit materiaal is geschikt voor binnen- én buitengebruik. Als je het bord langer en meerdere malen wilt gebruiken, dan is Dibond® je beste keuze.

Print: het design wordt enkelzijdig full color (CMYK) geprint. De print gaat met gemak 2 jaar mee en is UV en weerbestendig.
 

Wanneer je welk materiaal het beste kan kiezen?

Zowel Forex® als Dibond zijn® licht, stevig en duurzaam. Dibond® is echter wel het sterkst. De twee aluminium platen met daartussen een zwarte kunststofkern zorgen ervoor dat Dibond® in z’n geheel uiterst licht en stevig is. Gedurende de herfst- en wintermaanden raden wij het materiaal Dibond® aan, gezien de vaak hevige weersomstandigheden (windvlagen en storm). Hoewel Dibond® erg sterk is, adviseren wij om in het geval van hevige windvlagen en/of storm het geboortebord uit voorzorg naar binnen te halen.
 

Wat we voor je doen als je je bestelling beschadigd ontvangt?

Hoewel wij het volste vertrouwen hebben in onze drukkers en bezorgers, kan het onverhoopt voorkomen dat een product beschadigd wordt geleverd. In dat geval neem je direct, maar in ieder geval binnen 48 uur, per e-mail contact met ons op zodat wij dezelfde dag nog een nieuwe druk laten maken. Wij vragen je om duidelijke foto’s aan te leveren van het product en de verpakking. Deze foto’s sturen wij door naar onze leverancier.
 

Welke levertijden & besteldeadlines wij hanteren?

Bij elk product kun je kiezen uit verschillende levertijden. Doorgaans kloppen deze levertijden, maar houd er rekening mee dat wij geen invloed hebben op hoe de bezorger haar werk uitvoert. Dit geldt zowel voor de standaard- als spoedleveringen.

  • Bestel je op maandag t/m vrijdag vóór de uiterste besteltijden (feestdagen uitgesloten), dan wordt de bestelling dezelfde dag doorgegeven aan de drukker. De levertijd gaat dan dezelfde dag in.
  • Bestel je na de uiterste besteltijden, op zaterdag of zondag, of op feestdagen dan gaat de levertijd de volgende werkdag in.

De volgende levertijden zijn mogelijk:

  • 1 werkdag (DHL/PostNL): de bestelling wordt dezelfde werkdag geproduceerd en dezelfde werkdag verzonden. De bestelling wordt normaal gesproken de volgende werkdag (ma. t/m vr.) bezorgd, mits je vóór de deadline hebt besteld.
  • 1 werkdag (Koerier: de bestelling wordt dezelfde werkdag geproduceerd en de volgende werkdag (ma. t/m vr.) bezorgd, mits je vóór de deadline hebt besteld.
  • 1-2 werkdagen: de bestelling wordt de volgende werkdag (ma. t/m vr.) of de werkdag erna bezorgd. Dit is afhankelijk van drukte en welke bezorger uw bestelling bezorgd.
  • 4-5 werkdagen: de bestelling wordt binnen 4 tot 5 werkdagen bezorgd.

LET OP: op zaterdag wordt doorgaans  niet geleverd. Met werkdagen wordt bedoeld maandag tot en met vrijdag, feestdagen uitgesloten.
 

Drukwerk

Geboorteborden, Geboorte raamborden, geboortestickers en muurstickers laten wij drukken bij onze leveranciers. Daarom geldt dat bestellingen die op maandag t/m vrijdag vóór 20.00 uur  worden geplaatst en betaald, dezelfde werkdag nog worden doorgegeven aan de drukker.  De levertijd geldt dan vanaf de besteldag.
 

Vertraging door covid-19 maatregelen

Op dit moment worden de bestellingen op tijd geproduceerd en verzonden. Maar door het coronavirus en de maatregelen die daarvoor genomen worden, en de drukte door de feestdagen, is het niet ondenkbaar dat drukwerkproducten 1 werkdag vertraagd worden geleverd. Onze leveranciers en bezorgers doen hun uiterste best om je bestelling op tijd te bezorgen. Wij zullen je uiteraard zo spoedig mogelijk informeren als de bezorging van je bestelling onverhoopt vertraging oploopt. Onze leveranciers, onze bezorgers en wij vragen hiervoor je begrip.
 

Of je een bestelling kan ophalen en/of bezichtigen?

Er bestaat geen mogelijkheid om borden op te halen, dan wel te bezichtigen. Onze borden worden namelijk rechtstreeks vanuit de drukker verstuurd. Om de kwaliteit te kunnen beoordelen, kun je de impressiefoto’s bij de producten te bekijken. Met deze productfoto’s trachten wij je een goed beeld te geven van de kwaliteit van onze borden.
 

Wie aansprakelijk is bij schade aan of door een geboortebord?

Happy Signs (Multiple Shops) kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die is ontstaan door het losraken van een geboortebord of geboorte raambord. De voorbeelden om de borden te bevestigen zijn suggesties.
 

Wanneer je wel of niet kan retourneren?

Voor producten die je via een webshop koopt geldt het retourrecht. Echter, in het geval van maatwerk vervalt dit recht. Wij spreken over maatwerk als je:

  • een naam en/of tekst laat printen
  • gaatjes laat boren
  • een afwijkend formaat bestelt *
  • een afwijkende kleur bestelt *
  • een eigen design aanlevert *

* Enkel na prijsopgave en goedkeuring per e-mail.
* Afwijkend = anders dan hetgeen waaruit je kunt kiezen.

 

Waar op een geboortebord onze merknaam wordt geprint?

Op elk design wordt op een subtiele manier onze naam Happy Signs en logo geprint. Meestal onderaan en niet te opvallend.
 

Of je pakket stevig en discreet wordt verpakt?

Wij begrijpen dat de naam en het geslacht geheim moeten blijven. Geen zorgen, wij vertellen niks door. Daarbij zijn onze geboorteborden, geboorte raamborden en geboortestickers discreet en stevig verpakt. Niemand kan aan de verpakking zien wat je hebt besteld.
 

Of je je bestelling voor commerciële doeleinden mag gebruiken?

Onze producten zijn door ons ontworpen en/of met licentie gekocht. Om die reden is het niet toegestaan om onze producten zonder toestemming van Multiple Shops te gebruiken voor verkoop, verhuur of andere commerciële doeleinden.